Gatuombud

Samfälligheten är indelad i 12 stycken olika gator. På varje gata finns ett gatuombud som är utsedd för ett år i taget. Uppgiften att vara gatuombud går på tur och i normala fall inträffar detta som tätast vart tionde år.

När uppdraget som gatuombud infaller är det obligatoriskt att ta sig an rollen. Gatuombuden fungerar som en viktig länk mellan styrelsen och respektive gata.

Följande uppgifter ingår i gatuombudens uppdrag

  • Delta i de två gatuombudsmöten som sammankallas av styrelsen, ett under våren och ett under hösten.
  • Meddela styrelsen när en fastighet på gatan byter ägare.
  • Hälsa nya fastighetsägare välkomna och informera om samfälligheten och vad den innebär med hjälp av välkomstbrevet och denna hemsida.
  • Organisera vår- och höststädning av gatans gemensamma ytor (datum för städdagarna meddelas via hemsidan och styrelseprotokoll)
  • Göra avläsningen av gatans vattenmätare som sker vid städhelgerna höst och vår.
  • Göra felanmälan till styrelsen angående trasiga lampor i gatu- och garagebelysningen.
  • Se till att alla på gatan har möjlighet att ta del av nya styrelseprotokoll
  • Ingå i valberedningen som utser följande års styrelse och revisorer. Ett av gatuombuden utses till sammankallande för valberedningen under höstens gatuombudsmöte.
  • Sköta övriga uppgifter som ni på gatan kommer överens om samt eventuella uppdrag från styrelsen.